Sanyi bá’-val sikeresek vagyunk – interjú Koman Vladimirrel

Koman Vladimir elszántan készül arra az idényre, ami meghatározhatja az egész pályafutását.

Ahogy meséli a moenai edzőtáborban tágítja a tüdejét nap mint nap, a játékával győzködi az edzőjét, Domenico Di Carlót, hogy igenis helye van a Sampdoriában. Koman Vladimir elszántan készül arra az idényre, ami meghatározhatja az egész pályafutását. Szabics Imre után Koman lehet a legfiatalabb magyar BL-résztvevő. A BL-meccsek előtt lehet a második válogatott fellépése, az angolok ellen a Wembley-ben. Megtudtuk, Koman nem hívta Erwin Koemant, miután az MLSZ kirúgta a holland szakembert.

A világért sem gonoszkodnék, de szombat este az Espanyol ellen nem voltál kezdő. Ismerve a Bariban eltöltött idényedet, amikor hol játszottál, hol nem, ugye a szombati meccs nem valami rossz időszaknak volt a kezdete?
Nem hiszem! Az Espanyol előtti összes felkészülési mérkőzésen, például a Porto ellen is kezdtem és szerintem egyáltalán nem vallottam szégyent. Többször hangsúlyoztam már, és fontosnak tartom, hogy a Sampdoria jelezte, számít rám. Nekem pedig nem is kell annál nagyobb motiváció, mint hogy a Bajnokok Ligájában játsszak. Ezért sok mindenre hajlandó vagyok.
 

Te lehetsz Szabics Imre után a legfiatalabb magyar BL-résztvevő. Ki ellen játszanál a főtáblára kerülésért?
Jó kérdés! Még nem tudjuk, kik közül lehet egyáltalán választani. Biztosan nem lesz könnyű, de be akarunk jutni a BL-be. Ez minden futballista álma.

Mi a különbség Domenico Di Carlo és Giampiero Ventura, a Samp és a Bari edzője között?
Ventura - már amikor úgy gondolta - szigorúan a szélen, a bal oldalon számított rám. A Bariban fegyelmezetten kellett tartanom magam a vonal mellett. A mostani Sampban jóval szabadabban mozoghatok. Nem kell lecövekelnem a bal oldalra, sőt, onnan indulva befelé is húzhatok. Egyértelműen a támadásban kapok szerepet és olyan klasszissal, mint Antonio Cassano oszthatom meg a feladatokat. Egymásnak nyitjuk meg a területeket és ez már többször is jól működött.

Például a Bőcs ellen, amikor két gólt rúgtál.
Igen, a meccs előtt szólt Cassano, hogy közelebb játsszunk egymáshoz és tőle kaptam mindkét gólpasszt. Szerintem megértjük egymást.

Több helyen is nyilatkoztad, hogy az edzőtábor végére eldől a sorsod. Ha rajtad múlik…
Bebizonyítanám, hogy helyem van a Sampdoria kezdőcsapatában. Játszani akarok rendszeresen, egész egyszerűen nem vesztegethetem el a fiatal éveimet. Itt Moenában, az osztrák határhoz közel, azért edzünk keményen, hogy meglegyen az eredménye. Én úgy készülök, hogy maradok a Sampban.

Ha maradsz, akkor Egervári számít rád. Téged hogy érintett a kapitányváltás? Te is felhívtad Koemant telefonon?
Tessék?

Koeman menedzsere nyilatkozta, hogy a legtöbb válogatott játékos felhívta, miután kirúgták.
Én nem hívtam fel. Szerintem még a számát sem tudom. Egyébként nem lepett meg, hogy leváltották.

Milyen volt vele együtt dolgozni?
A németek ellen mutatkoztam be a válogatottban és akkor Koeman volt a magyar szövetségi kapitány. Ez tény, de az is, hogy a németek nagyon elvertek minket. Sajnos ez volt a papírforma, ez a világbajnokságon egyértelműen ki is derült. A hollandok elleni meccsen nem játszottam, de látszott, hogy nem voltunk a topon. Főleg fizikálisan maradtunk el a későbbi vb-ezüstérmes hollandoktól. Talán nem volt egy jó ötlet a szezon után lekötni két meccset, de nem kritizálok senkit, nekem az a dolgom, hogy játsszak.

A második válogatottságodat Egervári Sándornak köszönheted, ha beállít a csapatba a Wembley-ben, az angolok ellen. Gera Zoli visszatérése hatással lehet a te posztodra.
Sanyi bá’-val az U20-as vb előtt ismerkedtünk meg. Kevés ideje volt a csapattal, de az eredmények minket igazolnak. Kiderült, hogy együtt sikeresek vagyunk. Sanyi bá’ nagyon odafigyel ránk: rendszeresen hív és érdeklődik, ami nagyon jól esik, főleg amikor keveset játszottam a Bariban. Biztos vagyok benne, hogy Gera mellett is megtalálja a helyünket a csapatban.

(fourfourtwo.hu)

Fotó: sampdoria.it