Gera: A Sándor Károly Akadémia mindent megmagyaráz!

Gera Zoltán immár Koreában tartózkodik csapatával, a Fulham-mel, legfrissebb, Távol-Keletről diktált blogbejegyzésében saját csapata mellett a menetelő U19-esekkel is foglalkozik a felnőtt válogatott csapatkapitánya. Gera úgy véli, egyáltalán nem véletlen a kiugróan jó szereplés, sokkal inkább a Sándor Károly Akadémián folyó elsőrangú munka eredménye.

Már itt vagyunk Koreában, és mondhatom, kicsit más a világ, mint Európában. Nem csak azért, mert az otthoni mobilt itt nem lehet használni, hanem minden másért. Az emberek viselkedése, az ételek, és minden egészen más. Talán a foci szeretete ugyanaz, legalábbis azt érzem, hogy Ázsiában hihetetlenül népszerű a futball, főleg az angol bajnokság. Nyilván ezért is jön ide szinte minden Premier League-csapat egy-két évente visszatérően. A Fulham most Dél-Koreát választotta, és játszunk is pár meccset, minden autóval, ami szembe jön.

Szerdán a Daewoo, utána meg a Hyundai jön majd. Ez nem vicc, mert az első ellenfelünk régi neve Daewoo Royals volt, és csak most hívják őket Busan Parknak. Utána meg tényleg az Ulsan Hyundai következik. De visszatérve még az otthoni meccsekre, elutazás előtt a Celticcel váltottunk egy partit és csúnyán hazavágtuk őket. A kezdőben kaptam helyet, és ameddig bírtam szusszal, addig jól ment a játék. Sikerült egy jó labdát is táviratoznom az elején, amit a csatár kolléga bevert rendesen, azaz gólpasszig már eljutottam, most már csak a gól hiányzik. Na meg a kondi, mert az még nem százas, de a bajnoki rajtra az is rendben lesz.

A játék már sokkal jobban ment, mint az előző meccsen, úgyhogy jó úton járok. Az öltözőben is alakul a dolog, egyre jobban megismerem a többieket, meg ők is engem, de azért még nem én vagyok a Móka Miki, azaz egy kis időnek el kell telnie ahhoz, hogy tökéletesen beilleszkedjek.

Hallom és olvasom, hogy a gyerekek mit alakítanak Prágában, és nagyon örülök neki, mert minden ilyen siker ráfér a magyar focira, és üzenem a fióknak, hogy nagyon büszkék lehetnek magukra. Ha már az üzenetnél tartunk, azt gondolom, hogy ez a siker üzenet mindenkinek, aki a focival foglalkozik, mert ami velük történik az nem véletlen.

Nem tudom, hogy pontosan hány srác jött a Sándor Károly Akadémiáról, de ahogy olvastam tíz fölött vannak ilyenek a keretben, és ez szerintem mindent megmagyaráz. Ezeket a fiúkat focistának nevelték, és hagyták is őket éveken át együtt játszani edzéseken, meccseken, és ennek itt az eredménye. Két éve én is jártam az agárdi akadémián, láttam, hogy milyen csodálatos körülmények közepette tanulhatják a futballt a srácok, és pont azokkal a fiúkkal tudtam tölteni pár órát, akik most Prágában vannak.

Nagyon örülök, hogy idáig jutottak. Mi lehet a titok? Ezt a dolgot most úgy csináltuk, ahogy külföldön szokás, és van is eredménye. Az a csapat, amelyik ilyen tétmeccseken így nyer zsinórban, az minimum egységes, és biztosan megüti játéktudásban, és fizikálisan is az európai élmezőny szintjét. Ez nem megy csak úgy, ehhez nagyon sok munka kell, de bizalom is, amit ezek a fiúk megkaptak már évekkel ezelőtt az akadémiájukon, és aztán a szövetségtől is. Remélem nagyon sokáig jutnak, csak azt sajnálom, hogy szerintem itt Koreában nem tudom majd nézni az olaszok elleni elődöntőt.
Forrás: pepsifoci.hu

Címkék: gera