Exválogatott a Felcsútban - Pető Zoli hazatért

Szombaton a Felcsút NB II-s felnőtcsapata az FC Fehérvárral mérkőzött ahol a hazaik védősorában feltűnt az egykori válogatott labdarúgó Pető Zoltán, akivel a Fejér Megyei Hírlap készített interjút.

A találkozón az is feltűnt, hogy Pető Zoltán zökkenőmentesen beilleszkedett a hazai csapat védelmi sorába.
- Bár a szerződésem még egy évig érvényes volt az FC Brussels csapatánál, sikerült megállapodni a belga klub vezetővel, hogy szabadon eltávozhatok, miután a csapat kiesett az élvonalból - mondta a Debrecen és az Újpest egykori válogatott futballistája.
- Tavasszal még a belga első osztály, most viszont a magyar NB II. Miért?
- Először is leszögezem, hogy nem a pénz miatt szerződtem egy évre a Felcsúthoz. Amennyiben az anyagiak motiváltak volna, úgy az NB I-et választom, hiszem több lehetőségem is volt. A Felcsút megkeresett, s amikor Jakab János klubigazgató kíséretében megnéztem a létesítményt, az itteni körülményeket, abban a pillanatban el is dőlt a dolog...
- Amennyiben?
- Minden nagyon tetszik. Például itt van a régi jó barátom, a Tamási. Aztán szakmai szempontból szeretnék még tanulni Szijjártótól és Mezey Györgytől, ugyan-akkor átadni a külföldön szerzett tapasztalataimat a fiataloknak. Ezt az NB II-es csapat tagjainak, de a Puskás Akadémia fiataljainak is megtehetem. A jövőjük érdekében, hiszen más dolog az, ha valaki csak hallott a külföldi dolgokról és egészen más, mint akinek vannak tapasztalatai. Igaz, már 34 éves vagyok, de nem érzem öregnek magamat a pályán, játék közben.
- Összességében elégedett a pályafutásával?
- Igen, hiszen a hazai élvonalban magyar bajnok és kupagyőztes, valamint az olimpiai válogatott csapatkapitánya is voltam, míg a válogatottban tízszer szerepeltem. Külföldi csapatokban is játszottam, de most nem érzem visszalépésnek az NB II-es bajnokságot. Amikor elkezdtem futballozni, más volt a rangja a magyar bajnokságnak. Most aki egy picit többet költ a csapatára, az bajnok lehet, ezt az időt éljük most. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy az akadémia annyi játékost ad, nevel ki, hogy nem lesz szükség a középszerű külföldi futballistákra - fejezte be mondandóját Pető.
Forrás: fmh.hu

Címkék: pető