Németh Krisztián: Aláírtam volna előre ezt

Ha választhattam volna előre forgatókönyvet, akkor sem tudtam volna jobbat elképzelni. Nyertünk a nyitó meccsen 1-0-ra, nem sárgázott agyon bennünket a bíró, és talán a sérülések is elkerültek bennünket. Azért mondom, hogy talán, mert Koman Volinak azért fáj a bokája rendesen, és Présinger Ádám is kapott egy csomagot. Az én combom szerencsére rendben, bár a mély talaj nagyon sokat kivett belőlem is.

Ha választhattam volna előre forgatókönyvet, akkor sem tudtam volna jobbat elképzelni. Nyertünk a nyitó meccsen 1-0-ra, nem sárgázott agyon bennünket a bíró, és talán a sérülések is elkerültek bennünket. Azért mondom, hogy talán, mert Koman Volinak azért fáj a bokája rendesen, és Présinger Ádám is kapott egy csomagot. Az én combom szerencsére rendben, bár a mély talaj nagyon sokat kivett belőlem is.
Azzal kezdeném, hogy a szurkolók nagyon jó fejek voltak. Már a bemelegítésnél is nagyon jó érzés volt látni, a sok magyar zászlót, meg hallani a szurkolókat. Ezt nehéz elmondani, de az emberben ilyenkor van egy plusz, és úgy néz az ellenfélre, hogy látjátok mögöttünk ennyien vannak, ők miattunk jöttek. Szóval köszi mindenkinek, aki jó fej volt, és eljött szurkolni. Reméljük csütörtökön meg vasárnap is sokan lesznek.
A kezdés előtt nem csak a szurkolók nyugtattak meg, hanem a luxemburgi Hanacsek is. Az a spori vezette a meccset, akivel az U17-es sorozatban már többször összehozott az élet, és akivel jól ki szoktunk jönni. Tök kopasz és nagyon hasonlít Hanacsekre. Lehet vele viccelni, meg beszélgetni, és általában jóindulatú. Most is figyelt, és sok faultot befújt, ami megnyugtató volt, mert a bolgárok szabályosan nem nagyon igyekeztek azért szerelni. Volt egy tizenegyes gyanús eset is mondjuk, amikor lerántottak, és nem fújt a barátom, de ez benne van végül is.
Számomra egyébként jól alakult a meccs, mert rögtön az első helyzetemet berúgtam, ami mindig önbizalmat ad. Voli parádés labdát adott, és szerencsére a védők, meg a kapus is követett el apró hibát, amit ki tudtam használni. Egy-egy ilyen gólhoz mindig sok minden kell. Elég ha a kapus csak 20 centivel arrébb áll, és már van hely elrúgni a labdát. Most is ez történt. Utána azt hittem megszórjuk őket, de nem így történt, mert nem jöttek az újabb gólok, pedig helyzeteink még akadtak.
A bolgár kapus jól védett, nála csak egy jobb kapus volt a pályán, az pedig Gula volt. Igazi vezéregyéniség volt, és nagyon nagyokat fogott. Azt hiszem nagyon jó formában van, és ez hatalmas segítséget adhat a védőknek is, akik érzik, hogy aki mögöttük áll, abban tökéletesen megbízhatnak.
A végére szerintem mindannyian elfáradtunk, de inkább csak a mély talaj miatt. Nagyon kellett ez a győzelem, és szerintem a csapat erejét bizonyítja, hogy a portugálok elleni siker után megint képesek voltunk fejben végigcsinálni egy ennyire fontos meccset, és meg is nyertük.
Este láttuk a spanyol-németet az Eurosporton, és kicsit megleptek a spanyolok, mert nem volt bennük átütőerő. Jól ismerjük őket, nagyon jó játékosiak vannak, de kapura most nem voltak olyan veszélyesek, kevés helyzetük volt. A végeredmény, a németek győzelme meglepett volna, ha nem láttam volna a meccset. Ennek ellenére a spanyolok ellen borzasztó nehéz dolgunk lesz, hiszen ők úgymond az „életükért játszanak” majd csütörtökön.

Forrás: pepsifoci.hu

Címkék: németh