"Pera" az angol gyep és időjárás szerelmese lett

Horváth Gabi az elmúlt hetet Angliában töltötte, a Premier League-ben szereplő Fulham tesztelte őt. Védőnk a gárda első csapatának edzéseit látogatta és pénteken 60 percet játszott a Southend United elleni, 4-0-ra megnyert edzőmeccsen. Péntek este aztán hazatért - ügyében egy-két héten belül születik döntés - és szombaton már szerepelt is a Király Kupán.

- Remekül éreztem magam Londonban, és azt hiszem, az edzéseken és a meccsen sem vallottam kudarcot - mondta el honlapunknak Gábor. - Egyelőre nem tudom, mi lesz velem, biztos, hogy hamarosan eldől, hol folytatom.

- Szívesen mennél a Fulhambe?
- Természetesen. Rengeteg előnnyel járna, szerepelhetnék a varázslatos hangulatú angol bajnokságban, közelebb kerülhetnék a válogatottsághoz, sokat fejlődhetnék kint és persze anyagilag sem járnék rosszul. Természetesen akkor sem leszek csalódott, ha maradok, hiszen szeretem Fehérvárt és a csapatot, ha úgy alakul, küzdök tovább a klub sikereiért.

- Mennyit keres egy futballista az angol élvonalban?
- Egy magasan jegyzett játékos negyven-hatvanmillió forintnyi pénzt is kaphat havonta. Nekem persze távolról sem fizetnének ennyit, de ha ajánlatot kapnék, biztosan nem az anyagiakon múlna a megegyezés.

- Mi tetszett a legjobban Londonban?
- A legfeltűnőbb az volt, hogy a pálya pazar állapotban van, a talaj valóban kifogástalan. Emellett nekem nagyon bejött az időjárás is, a gyakran csöpögő eső. Én szeretem az ilyen időt, mert a játékost ebben lehet a legjobban terhelni, ilyenkor szinte nem is lehet elfáradni.

- Milyen egy edzés az angol első ligában?
- Hasonló, mint nálunk, ebben nem tapasztaltam különbséget, talán egy kicsit gyorsabbak, pörgősebbek a foglalkozások. A játékosok hozzáállása viszont más, nagyobb az önbizalmuk, mert így nevelték őket. Ott kiváltság futballistának lenni.

- A többiek elfogadtak téged?
- Igen, rendkívül barátságosak voltak, tényleg jó vendéglátók. Sok köztük a mókamester, és engem sem hagytak ki a viccelődésből. Aztán ott van persze Gera Zoli, aki nagyon rendes srác, igen segítőkész volt, tettünk is egy közös sétát London belvárosában. Remélem, hamarosan újra találkozunk...
Forrás: vidi.hu

Címkék: horváth