Dzsudzsák Balázs kapott egy labdát, amelyre vigyáznia kell, különben…

Új szakvezetővel, a Hamburgtól érkező Huub Stevensszel veselkedik neki az új idénynek a PSV. Dzsudzsák Balázs, a holland bajnokcsapat magyar légiósa az elmúlt napokban a saját bőrén tapasztalhatta, milyen kemény és szigorú edző Stevens – pedig a java még hátravan. Az egykori debreceni középpályás a Nemzeti Sportnak nyilatkozott a felkészülési időszakban szerzett élményeiről.

Szombat este az első felkészülési mérkőzésükön tizenegy egyre nyertek a Gestel amatőr csapata ellen, ön a második félidőben kapott lehetőséget, gólt nem szerzett. Érdemes ebből következtetést levonni?
-Legfeljebb annyit, hogy különösebb erőlködés nélkül győztünk. Nem hiszem, hogy Huub Stevens fejében már formálódik a kezdőcsapat összetétele, már csak azért sem, mert nála mindenki tiszta lappal indul, és még csak az út elején járunk.
Ha már Stevens: meglehetősen ellentmondásos figura, önnek milyen benyomásai vannak róla?
-Azt kaptam, amit vártam: vasszigor, fegyelem és munka, munka, munka.
Esetleg valami szokatlan?
-Hogy gyűlöli a színes cipőket. Továbbá az eddigiekkel ellentétben minden felszerelést nekünk kell cipelni, az edzésen pedig nem lehet kézzel érni a labdához, különben büntetés következik. Amiként akkor is, ha nem elég kemény a labdám.
A labdája?
-Igen. Minden futballista kapott egyet, arra neki kell vigyáznia, mert ha valami történik vele…Most már megkérdezem: a PSV edzőtáborában vagy kiképzésen szerepelnek?Nagyjából a kettő együtt. Stevens rendesen meghajt minket, a napokban az erdőben futottunk, négy perc alatt kellett teljesíteni ezerháromszáznyolcvan métert – és ebből öt sorozatot kaptunk. De nem panaszkodom, igaz, a társaimmal együtt picit rettegek, mert Stevens állítólag csak most kezd bemelegedni.
De legalább támadó felfogású PSV-t ígér.
-Nálam a támadó felfogás kétcsatáros játékot jelent, márpedig jelen állás szerint egy támadóval rohamozunk majd. Mindenesetre én is hallottam róla, hogy Stevens nem híve a bunkerfutballnak, ami az én olvasatomban kifejezetten jó hír.
Mennyit változott fél év alatt?
-Szerintem sokat. Lényegesen jobban bírom az ilyen iramú edzéseket, mint amikor januárban kijöttem, ráadásul két és fél kilóval erősebb lett a felsőtestem. Izmosodom.
Máris készen áll a bevetésre?
-Ezt azért nem állítom, a beadásaimat például csiszolni kell, egyelőre nem az igaziak. De iparkodom, hogy amikor elérkezik az idő, senki se tehessen nekem szemrehányást.
Az ön számára különleges évad lesz a következő: először szerepelhet a Bajnokok Ligájában.
-Ne is mondja! Alig várom már a szeptembert, azt, hogy megtapasztaljam, milyen a BL légköre. Néha nem is tudom elhinni, hogy van esélyem a legrangosabb európai kupa főtábláján szerepelni, egy-két éve oly távolinak tűnt. Meg aztán szeptemberben vb-selejtezőt is játszunk, új csapattársammal, Andreas Isakssonnal, a svéd válogatott kapusával zrikáljuk is egymást, már most óva intem a bal lábamtól. Bár egyáltalán nem biztos, hogy megérjük mi azt, mert egyesek szerint bele fogunk halni Stevens soron következő edzéseibe.
Forrás: nso.hu