Az ifit már kinőtte, a nagyokhoz kevés

A Sampdoria egy évre kölcsönadja a magyar légióst
Még nem írt alá a másodosztályú Avellinóhoz, de egy évre biztosan elhagyja a Sampdoriát Koman Vladimir. A magyar U19es válogatott kapitánya a folyamatos játéklehetőség hiánya miatt hagyja el átmenetileg az egykori BEK-döntős genovai klubot.


Mihez kell inkább gratulálni: az U19-es Európa-bajnoki bronzéremhez vagy az avellinói szerződéshez?
A bronzhoz. Azért is, mert nem írtam alá az Avellinóhoz.
De alá fog, nem?
Lehet. De egyáltalán nem biztos, hogy ott folytatom.
Marad a Sampdoriánál?
Na, azt biztosan nem. Szeretem a csapatot, jól érzem magam, de játszani akarok.
Végleg távozik?
Szó sincs róla. Egy évre adnak kölcsön.
Nem csalódott, hogy kölcsönadják, ahelyett, hogy, mondjuk, az Inter vagy a Milan ellen készülhetne?
Nem. Olaszországban ez megszokott eljárás, és sokaknak így sikerült előrelépniük. Beszéltem a vezetőkkel, és közöltem, hogy állandó játéklehetőséget szeretnék, és érdeklődtem, hogy erre hol látnak több esélyt. Ők azt mondták, jobb, ha kölcsönadnak. Még egy évet maradhattam volna a Primavera-csapatban, de annak szerintük és szerintem sem lett volna értelme.
Mi a különbség a nagycsapat és a Primavera között?
Ég és föld, főleg a bajnokságban. De a nagyok között már az edzéseken sem lehet hibázni, mert azonnal jön a büntetés.
Kinőtte az ifit?
Azt hiszem, igen. Arra viszont büszke vagyok, hogy az 1989-es korosztályból csak engem láttak érettnek arra, hogy a felnőttek között szerepeljek, a többieknek maradniuk kell. Ők az ifikkel készülnek, és ha úgy adódik, átcsúszhatnak a felnőttek közé, de erre nem sok esélyt látok.
Önnek lett volna esélye?
Talán minden eddiginél több. De lehet, hogy csak a tavasszal, ami nekem késő. Úgy érzem, a fejlődésemhez folyamatosan pályán kell lennem, azt pedig a jelenlegi Sampdoriánál senki sem tudja garantálni.
Marad Olaszországban?
Hosszabb távon nem ragaszkodom hozzá, de az ősszel alighanem itt találnak meg. Nem rosszak a lehetőségeim, jól jött, hogy a Primavera-csapattal bajnokságot és kupát is nyertünk, legalább tudják, ki vagyok.
Mennyit segített a bronzérem?
Hozsannázás nem volt miatta. Megveregették a vállam, hogy rendben, jók voltatok, semmi több. De a saját csapatuk ezüstérméből, illetve a németektől a döntőben elszenvedett vereségből sem csináltak különösebb ügyet. Gyorsan túlléptek rajta. Bár nekik könnyű, minden korosztályban szinte minden világversenyen ott vannak.
Forrás: nso.hu

Címkék: koman