Nem kell félteni a PSV-t

Sorozatban tizenkettedik Bajnokok Ligája-főtáblás szereplésére készül a holland bajnok PSV, amely a D-csoportban a Liverpool, Atlético Madrid, Marseille trió két tagját próbálja megelőzni a továbbjutáshoz. Reményeink szerint Dzsudzsák Balázzsal a fedélzeten.
BL-láz?


E tekintetben lázas vagyok, és ahogy észrevettem, a csapat többi tagja is. Mintha valamiféle ünnepre készülnénk, holott a Bajnokok Ligájával járó erőfeszítések, a sorozatos terhelés minden, csak nem ünnep. Én inkább kihívásnak, hiteles erőfelmérőnek tekintem.

Nem lesz egyszerű levizsgázni.

Készültünk becsülettel, a pontrúgások gyakorlása, néhány taktikai variáció már a múlt héten, a Sparta elleni bajnokink előtt is elő-előjött az edzéseken, – természetesen az Atlético Madrid elleni nyitányunk jegyében. Már éhgyomorra pokolian erős csapat vár ránk.

Ránézésre azért a spanyolnál is van erősebb gárda a csoportban.

Nyilván nem a PSV-re gondol, azt meg nem hiszem, hogy a csupa világsztárral felálló Liverpool annyira kiemelkedne ebből a négyesből. Szerintem egyik csapat sem lóg ki, értelemszerűen mi sem lefelé. Halálcsoport – ebben az elnevezésben minden benne van.

De vajon mennyi van a PSV-ben? Ne sértődjön meg, de nincs világklaszszis a csapatukban.

Nem sértődöm meg, ezt én is tudom. Szorgos iparosok, alázatos, mindenre elszánt futballisták vagyunk, viszont jó csapat, ezt elfogultság nélkül állíthatom. Jó volna, ha például a Pool félvállról venne minket, de biztos vagyok benne, hogy ezen a szinten már nem létezik a lebecsülés fogalma. Közhely, de tény: szinte teljesen kiegyenlítődtek az erőviszonyok, elég csak rápillantani a BL mezőnyére vagy a világbajnoki selejtezők eddigi eredményeire.

Ahogy hallgatom, vélhetően a csapategység a PSV erőssége. De a legrangosabb európai kupasorozatban lehet-e meccset nyerni pusztán ezzel?

Csak ezzel nyilván nem.
Sajnos vagy nem sajnos, Huub Stevens érkezésével az egyébként is védekező felfogású csapatunk még nagyobb hangsúlyt fektet az elhárításra, s ezzel nyilván nem szerzünk újabb szimpatizánsokat. De itt az eredmények minősítenek, Stevens pedig roppant mód eredménycentrikus, továbbá rendkívüli szakember. Megköveteli a fegyelmet, többek között azt, hogy mindenki maradéktalanul lássa el a védekezőfeladatát.

Ez rendben is van, de védekezve legfeljebb öngólt lehet szerezni.

Akkor csak figyelje meg, hogyan működik a PSV letámadása, a labdaszerzésre irányuló akciói! Nem kell félteni minket!

Dzsudzsák Balázst sem? Mert mintha a Nordin Amrabat érkeztével kialakult versenyhelyzet megviselte volna.

Meg is viselt, hogy kikerültem a kezdőből. Rettenetesen. A dánok elleni válogatott mérkőzés után viszont a családom, a barátaim és az ismerőseim lelket öntöttek belém, és túltettem magam a történteken. Huszonegy éves vagyok, nincs miért idegeskednem, egyszerűen dolgozni kell, annak ugyanis mindig van eredménye. A labda nélküli mozgások terén fejlődnöm kell, és persze folyamatosan a maximumot kell kihoznom magamból, legyen szó akár edzésről, akár a meccs utolsó öt-hat percéről. Mindenesetre a motiváció megvan: Liverpool, Atlético Madrid, Marseille – meseszerű, hogy ilyen világhírű csapatok ellen készülhetek…

Forrás: nso.hu

Címkék: dzsudzsák