Gera: Nem tudom, mi lesz, ha abbahagyom a focit


Gera Zoltán legfrissebb blogbejegyzésében újra három kérdéssel néz farkasszemet. Testvére felvetésére kiderül például, honnan ered a légiós Angliában igencsak elterjedt beceneve, egy régi jóbarát pedig azt tudakolja, mivel szeretne foglalkozni Gerzson pályafutása vége után.

- Lassan a végéhez közeledik a BLIKK és az MLSZ közös játéka, amibe engem is bevontak, és a célja a Málta elleni vb-selejtezőre történő megfelelő felvezetés. A lényeg, hogy az újságban található kérdéseket megválaszoló gyerekek közül 11-et kiválasztanak sorsolással, és ők interjút készíthetnek velem a válogatott edzőtáborában, majd jegyet is kapnak a Málta elleni selejtezőre.

Az újságban a mai kérdés úgy szól, hogy mi a becenevem. Itt, a blogban minden nap szoktam segíteni a helyes válasz megtalálásában. Ma annyit súgok, hogy zsonglőröket a cirkuszban lehet találni, a Pamacs pedig az általam igencsak kedvelt pécsi labdarúgócsapat beceneve, de lehet, hogy csak én hívom úgy a PMFC-t. Szóval ezek után a BLIKK-ben található variációk közül nem lesz nehéz kiválasztani a megfelelőt.

Ma is érkeztek hozzám kérdések a BLIKK szervezésében, és ezúttal nem hírességek, hanem hozzám igencsak közelálló személyek faggattak. A tesóm például aziránt érdeklődött, hogy miért Muppet a becenevem?

Ennek elég egyszerű története van: A Muppet-show miatt kaptam ezt a becenevet még Birminghamben, amikor a WBA-ban játszottam. Nem emlékszem, hogy melyik játékostársam ragasztotta rám, de pillanatok alatt elterjedt, és azt követően már mindenki így hívott az öltözőben, és az edzőközpontban. A becenév eljött ide a Fulhamhez is velem, itt is mindenki így szólít.

Egy nagyon régi jóbarátom, Mink Olivér azt tudakolja tőlem, hogy mi leszek, ha nagy leszek? Azaz mit csinálok, ha befejezem a focit? Hát erre nem könnyű válaszolni, kedves Olivér… Igazából még fogalmam sincs. Mondjuk, remélem, messze van még az időpont, amikor ez a kérdés aktuális lesz. Egyik nap úgy gondolom, hogy a fociban szeretnék maradni, máskor inkább valami egészen idegen dologba kezdenék. Szóval egyelőre nincs kialakult tervem.

Végezetül a HIT Gyülekezete vezető lelkésze, Németh Sándor tisztelt meg a kérdésével, ami így szól: Kedves Zoli! Mit teszel azért, hogy visszanyerd motivációdat, kezdeményezőkészséged, régi játékkedved és újra láthassuk az intuitív megoldásaidat a pályán?

Jó kérdés, mert ez a téma mostanában nagyon komolyan foglalkoztat. Nos, sokat edzek, keményen dolgozom. Most például a többi játékosnak szabadnapja volt, de én kimentem az edzőközpontba egyedül edzeni, mert úgy érzem, szükségem van a különmunkára a közelgő válogatott meccs miatt is. Ezen kívül igyekszem naponta emlékeztetni magamat arra, hogy mire vagyok képes, milyen játékos vagyok, azaz fejben figyelek arra, nehogy elhitessem magammal azt, hogy az a helyes állapot, amiben most vagyok. Tudom, hogy jó játékos vagyok, bizonyítottam is már sokszor, és tudom, hogy nem az az én futballom, amit mostanában játszok.

Forrás és fotó: www.pepsifoci.hu

Címkék: gera