Bogdán hős lett: 11-est védett az Everton ellen


Bogdán Ádám, a Bolton magyar kapusa a Manchester United elleni parádés teljesítmény után ezúttal pontot is mentett csapatának hőstettével. A magyar utánpótlás-válogatott hálóőr az Everton elleni 1-1-es döntetlen alkalmával az utolsó pillanatokban hárított büntetőt, a pepsifoci.hu-nak mégis igen önkritikusan értékelt.

Bogdán nemrég megbabonázta a Manchester United csatárait, akik csak büntetőből tudták bevenni a kapuját. Nos, a magyar kapus, úgy fest, nagyon komolyan gondolta akkori kijelentését, mely szerint, ha tizenegyest kap az ellenfél, neki a szinte lehetetlen küldetés ellenére igenis az a feladata, hogy mindig kivédje azt, az Everton ellen ugyanis a 88. percben hatalmas bravúrral mentett pontot együttesének.

A találkozó a 88. percben 1-1-re állt, amikor a liverpooli kékek büntetőhöz jutottak. Az Everton egyik védője, James McCarten állt a labda mögé, Bogdán azonban remekül eltalálta a sarkot, és gyors vetődéssel kikapta a labdát a jobb sarokból. Alan Cork edző a lefújás után a bekapott találatnál elkövetett hiba ellenére természetesen méltatta is kapusát, aki a 90 perc során a tudósítások szerint több bravúrt is bemutatott, így oroszlánrészt vállalt abban, hogy a Wanderers sikeresen négymeccsesre nyújtotta hazai veretlenségi sorozatát.

Bogdán a pepsifoci.hu megkeresésére a tőle megszokott módon visszafogottan értékelt, sőt a védett büntető ellenére kifejezetten önkritikus volt:

– Mindenki ünnepelt a meccs után, én lettem úgymond a meccs hőse, de nem vagyok felhőtlenül boldog, mert a kapott gólunknál szerintem hibáztam, és később is volt egy-két olyan dolog, amivel nem vagyok elégedett. Két olyan beadás is volt emlékeim szerint, ahol dönthettem volna másként is.

Mindig ilyen szigorú vagy magaddal? Furcsa, hogy egy hárított 11-es után beadásokról beszélsz.
– Egy kapus akkor lehet talán elégedett, ha nem kap gólt. Akkor sem biztosan. A meccsek után zavarnak a hibák, és a mostaniakon is bosszankodok egy darabig az biztos. A kapusedzőmmel ilyenkor soha nem a jót elemezzük ki, hanem a hibákat. Ez a továbblépés érdekében elengedhetetlen.

Pedig a tudósítások szerint a 11-esen kívül is voltak nagy védéseid.
– Igen, fogtam még két ziccert is, és összességében tényleg rendben volt a meccs, de nagyon rendben akkor lett volna, ha nyerünk 1-0-ra. Annak persze örülök, hogy az utóbbi időben jól megy a védés, egyre magabiztosabb vagyok, és persze ez a mostani, hárított 11-es is jót tesz az önbizalmamnak.

Bolton – Everton 1-1 (Obadyi 23. ill. McCarten 62.)

Forrás és fotó: www.pepsifoci.hu

Címkék: bogdán